PDA

Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Ubi nun Publisher oder nicht ?!

BenQ-the-Hawk
18-12-08, 10:12
http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=5684&page=2

Originally posted by Tree_UK:
When i phoned UBi in the UK, i originally spoke to a receptionist, i asked him if i could speak to someone about the release date of SOW, , he asked what type of game was it because he had not heard of it, i told him its a flight sim. I was then transferred to a guy that had worked with the IL2 series. He knew all about OLeg and Il2 and he had a little knowledge of SOW but insisted that it was nothing to do with Ubi, he then said that i should talk to another guy who was much better informed than himself, he put me through. This guy knew all about 1C and Oleg and about SOW, his words to me were that Ubisoft were no-longer involved with the project. Which when you think about it makes sense, according to Oleg the game should be released within a year, so you would imagine that if Ubisoft were involved they would of already started to get the marketing ball rolling.
It could be that the guys at Ubisoft all told me a pack of lies, it could be that i am telling a pack of lies! However since no-one else has bothered to make a call to check then this is the best info i can give you. It matters little to me anyhow, because it is obvious now that this sim will be released whoever publishers it, but from my info i dont think it will be ubi.
Reply With Quote

und

Update, just phoned UBi again and made out i worked for a leading games magazine and that i wanted to speak to someone about SOW, i got to speak to Ubi's group brand manager James O'Reilly. He knew all about SOW but said its nothing to do with Ubi, he said i think 505 are dealing with it, then he said i will just call them to find out, he then told me that he had spoke to 505 and they were not involved, he said hang on a minute, and i heard him ask his team if anyone knew who was dealing with SOW Battle of Britain, no-one knew. I said that lots of company's were taking pre-orders stating that Ubisoft were the publishers. He was aware of this and said that Ubi was in the process of rectifying this. He then said look give me your phone number and i will find out who is the publisher and call you back. So watch this space.

was da los? Foo.bar weißt du da irgendwas genaueres?

BenQ-the-Hawk
18-12-08, 10:12
http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=5684&page=2

<BLOCKQUOTE class="ip-ubbcode-quote"><div class="ip-ubbcode-quote-title">quote:</div><div class="ip-ubbcode-quote-content">Originally posted by Tree_UK:
When i phoned UBi in the UK, i originally spoke to a receptionist, i asked him if i could speak to someone about the release date of SOW, , he asked what type of game was it because he had not heard of it, i told him its a flight sim. I was then transferred to a guy that had worked with the IL2 series. He knew all about OLeg and Il2 and he had a little knowledge of SOW but insisted that it was nothing to do with Ubi, he then said that i should talk to another guy who was much better informed than himself, he put me through. This guy knew all about 1C and Oleg and about SOW, his words to me were that Ubisoft were no-longer involved with the project. Which when you think about it makes sense, according to Oleg the game should be released within a year, so you would imagine that if Ubisoft were involved they would of already started to get the marketing ball rolling.
It could be that the guys at Ubisoft all told me a pack of lies, it could be that i am telling a pack of lies! However since no-one else has bothered to make a call to check then this is the best info i can give you. It matters little to me anyhow, because it is obvious now that this sim will be released whoever publishers it, but from my info i dont think it will be ubi.
Reply With Quote </div></BLOCKQUOTE>

und

<BLOCKQUOTE class="ip-ubbcode-quote"><div class="ip-ubbcode-quote-title">quote:</div><div class="ip-ubbcode-quote-content">Update, just phoned UBi again and made out i worked for a leading games magazine and that i wanted to speak to someone about SOW, i got to speak to Ubi's group brand manager James O'Reilly. He knew all about SOW but said its nothing to do with Ubi, he said i think 505 are dealing with it, then he said i will just call them to find out, he then told me that he had spoke to 505 and they were not involved, he said hang on a minute, and i heard him ask his team if anyone knew who was dealing with SOW Battle of Britain, no-one knew. I said that lots of company's were taking pre-orders stating that Ubisoft were the publishers. He was aware of this and said that Ubi was in the process of rectifying this. He then said look give me your phone number and i will find out who is the publisher and call you back. So watch this space. </div></BLOCKQUOTE>

was da los? Foo.bar weißt du da irgendwas genaueres?

Foo.bar
05-01-09, 06:41
Es bestand und besteht kein Zweifel, dass SoW von UBI vertrieben werden wird. Ich hatte die zitierte Geschichte ebenfalls MG präsentiert, was dort nur mit Kopfschütteln quittiert wurde.

HKLE
14-04-10, 03:43
Quote (aus einem natürlich geschlossenen Beitrag) von FooBar
Nicht Oleg entscheidet über den Einsatz eines Kopierschutz-Mechanismus sondern der Herausgeber. Das wurde schon mehrmals erwähnt.
End of quote

Lieber FooBar

Aus genau den in SH5 diskutierten Gründen wird sich Oleg möglicherweise überlegen, ob UBI ein geeigneter Publisher sein wird oder nicht.

Wenn ich mir so die in Russland publizierten Spiele z.B. TOW ansehe, dann kommen die auch ohne so einen DRM online Schwachsinn aus.

Ich habe im 1C Forum genau dieses Frage auch schon gestellt, und die wollen von UBI eigentlich nichts wissen ?

Und ich hoffe, daß das so bleibt - denn ansonsten kauf ichs nicht.

Foo.bar
16-04-10, 14:41
Letzten Endes dreht sich alles nur ums Geld. Wenn UBI nur genug Mücken an Maddox abdrückt, dann ist das eben so.

Ich denke aber, dass 1C den Verlag außerhalb Westeuropas und den USA übernehmen wird. Und dort kommt dann ganz bestimmt kein Kopierschutzmechanismus von UBI zum Einsatz.

Man ist im Internetzeitalter nicht gezwungen, in Europa zu kaufen. Schnackelt's?

HKLE
17-04-10, 01:04
<BLOCKQUOTE class="ip-ubbcode-quote"><div class="ip-ubbcode-quote-title">quote:</div><div class="ip-ubbcode-quote-content">Zitat von Foo.bar:
Letzten Endes dreht sich alles nur ums Geld. Wenn UBI nur genug Mücken an Maddox abdrückt, dann ist das eben so.

Ich denke aber, dass 1C den Verlag außerhalb Westeuropas und den USA übernehmen wird. Und dort kommt dann ganz bestimmt kein Kopierschutzmechanismus von UBI zum Einsatz.

Man ist im Internetzeitalter nicht gezwungen, in Europa zu kaufen. Schnackelt's? </div></BLOCKQUOTE>

http://www.ubisoft.de/smileys/1.gif
http://www.ubisoft.de/smileys/1womo.gif

DerDocOc
29-04-10, 09:13
Ist denn schon definitv klar, dass Storm of War: The Battle of Britain auch mit den UBISoft Services beglückt wird? Wenn ja, kann ich mir die Besuche in diesem Forum nämlich schenken!

HKLE
30-04-10, 01:24
downloadoption von 1C ... ???

Anti1974
30-04-10, 04:22
Vielleicht wird UBI auch noch einmal bis zur Veröffentlichung über den Schutz über DRM und einer dauerhaften Onlinekonnektivität nachdenken. Zumal Hackern ja jetzt es doch gelungen ist laut einer Meldung, diesen Schutz zu umgehen. Das wurde schon für mehrere Produkte aus dem Hause UBI geschafft. Und statt Kapazitäten an diesen Schutz zu setzen, könnten die auch die vielen Fehlerchen in ihren Programmen mal besser rausarbeiten. Es wird immer und immer wieder welche geben die meinen "Umsonst ist alles". So wie es auch immer wieder welche geben wird die sagen "Wozu soll ich arbeiten gehen, der Staat zahlt doch". Aber genauso gut wird es auch viele geben die bereit sind für ein gutes Produkt auch zu zahlen um es ganz beruhigt sein eigen nennen zu können und gute Arbeit auch zu schätzen wissen.

JG53Harti
09-05-10, 09:18
<BLOCKQUOTE class="ip-ubbcode-quote"><div class="ip-ubbcode-quote-title">quote:</div><div class="ip-ubbcode-quote-content">Zitat von DerDocOc:
Ist denn schon definitv klar, dass Storm of War: The Battle of Britain auch mit den UBISoft Services beglückt wird? Wenn ja, kann ich mir die Besuche in diesem Forum nämlich schenken! </div></BLOCKQUOTE>

UBI schert sich einen Dreck um seine Kunden. Das sieht man an den vielen Meldungen wegen nicht laufender Server.
Da zahlt man viel Geld für etwas, was nicht läuft, weil mal wieder in Kanada ein Baumstamm auf UBIs Wirless-Lan-Kabel gefallen ist.
Da läuft das Spiel mal eben 1-2 Tage nicht. Was scherts UBI, die haben ja das Geld der Kunden...

Ich denke auch, das ich dann eher zu einer GUS-Variante greifen würde, sollte dieser Kopiersch(m)utz mit SOW kommen.
Ich hab ja nichts gegen einen vernünftigen KS aber dieser Dreck muss weg.
SH und auch Siedler sind schon nicht wegen dieser Mist auf meine Pladde gewandert